ÚJ IRODÁBAN
ÚJ HELYEN
ÚJRA A KORMÁNY MÖGÖTT
ÚJRA INDULNAK A VIZSGÁK
Nagyon fontos, hogy az alábbiakat be kell tartanotok:
Mindenki a saját oktatójával egyeztessen a következő forgalmi óra időpontjáról!
A forgalmi órákon kötelező a MASZK és a KESZTYŰ viselése, azt hozzatok magatokkal! Ha ez hiányzik, az oktató megtagadhatja az óra megtartását! Mindannyiunk érdeke, hogy a védekezés szabályait betartsuk, kérjük ezt vegyétek komolyan!‼
Ezen a héten a korábban megszokott nyitva tartással 8-16 óra között várunk titeket!
Kecskemét, 2020. május 06.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Műszaki Pedagógiai Tanszék Pedagógus Továbbképzési Szakcsoport felnőttoktatási szakértő szakirányú továbbképzési szak
Tanulói szervezet-e a Kiskun Autósiskola?
Készítette: Bári István
Értékelte: Dr. Kálmán Anikó
adjunktus
Tanuló is, meg szervezet is; hogy milyen mértékben tud szervezet lenni, azt célom az alábbiakban - nem túl mélyrehatóan ? elemezni.
Célom továbbá, hogy megfeleljek ezzel a dolgozattal Dr. Kálmán Anikó adjunktusnak. Célom továbbá, hogy ha ?a mi szakmánkból? valaki elolvassa, számára kellő képpen gondolatébresztő legyen.
Eszközként dolgozatomhoz mellékelem autósiskolánk multimédiás konzultációs CD-jét bemutatkozás képpen.
Nézőpontom a tanulóé, a diáké, aki megpróbál kívülről szemlélni egy 50-60 szakoktatóval különféle szerződéses viszonyban lévő Bács-Kiskun megye 14 városában oktató, évente a mopedtől a szaktanfolyamokig közel 5000 főt vizsgára felkészítő autósiskolát. Nem nézőpontom ebben az összefüggésben, hogy vezetője vagyok ennek a szervezetnek. Megpróbálom elkerülni azokat a nézőpontokat, melyek ítéletalkotásra ösztönöznének.
Szervezet-e a Kiskun Autósiskola?
?A szervezet emberek olyan csoportja, amelyet a közös érdekek fűznek össze. Bármilyen po-litikáról, bármilyen hatalomról, bármilyen szervezetről legyen szó, mindig érdek húzódik meg mögötte, függetlenül attól, milyen világmegváltó ideológiába egyenek csomagolva.?
Saul Alinsky
Igen, szervezet. Szervezet, továbbá a gazdasági törvény szerint is. Egy korlátolt felelősségű társaság az összes tartozékaival együtt a szó jogi értelmében az IM tárca szabálya szerint. Szervezet a munkaügyi tárca szabályai szerint is, de az itteni jogszabályok szerint bármikor megkérdőjelezhető volna a léte; ?kényszervállalkozó-gyanús? elemekkel van szerződéses kapcsolata. Szervezet az OM tárca szerint is, hiszen akkreditálta a szervezetet, és a programja-it is ? díj ellenében -. Szervezet a GKM szerint is, hiszen lajstromba vette, mint autósiskolát, és miniszteri rendeletben szabályozta oktatói számára, hogy mikor kel fel a nap. Továbbá tág keretek között megfogalmazta az autósiskola fogalmát: iskola a 60-80 fővel szerződéses vi-szonyban lévő saját tanteremben, és saját tanpályán oktató is, és az 1 fő szakoktató a csomag-tartójában hordott bójákkal, és bérleti szerződésekkel. Szervezet a BM szerint is, hiszen a bal-eset-megelőzés területén kommunikál az autósiskolákkal.
?Aki két urat szolgál, az egyiknek hazudni kényszerül. (Az is ismert, hogy ha egy disznónak két gazdája van, hamarosan éhen döglik.)?
Lee Wallek
Szervezet vagyunk a PM számára is, hiszen az árbevétel után kiírja az adók százalékát.
Tanuló-e a Kiskun Autósiskola?
Tanul. Tapasztal, információt, készségeket sajátít el külső és belső motivációk hatására erőfe-szítést igénylő tudatos tevékenységet folytat, tanul.
A tőkékhez való viszonyát tekintve:
Szervezeti formáját tekintve
Szabályokhoz való ragaszkodás szintjén:
Viszony a kreativitáshoz.
Viszony a teljesítmény-értékeléshez, megbecsüléshez.
Viszony az információs rendszerekhez, az információ-áramláshoz.
Viszony a tanuláshoz.
Az intenzív képzés eredete a II Világháború amerikai hadserege, ahol sok katonát rövid idő alatt kellett megtanítani idegen nyelvre. Nagyon erősen a kulcsmonda-tokra korlátozták őket, és sikerült.
A mai magyar autósiskolák intenzíven a vizsgára treníroznak. Biztosan, senki nem gon-dolja komolyan, hogy 6-9 órában a KRESZ-t meg lehet tanítani. Úgy, hogy még a fondorlatos Tesztkérdéseket is helyesen oldja meg a ?képzésben résztvevő?.
Itt intenzív trenírozás folyik a tesztlapra, vizsgára. A sikeres vizsgával 17 esztendős ma-gyar úrvezető ? ha hölgy, akkor átlag 72 évig, ha férfi, akkor átlag 68 éves koráig jogosultsá-got szerzett a közlekedésre a közutakon.
Számoljunk, s egy-két tényt említsünk meg:
72 - 17 = 55 év
68 - 17 = 51 év-re ki lettek képezve közlekedésben való részvételre.
Mi történt az elmúl 51-55 évben?
Nem kellene-e az úrvezetőknek is megadni a továbbképzés lehetőségét? Pl. ?közlekedési ma-gatartás-formálása? tréning formájában. ?technikai kezelés? tréning formájában. Támogatot-tan, és pályázhatóan.
Manapság érzékelhetően hasonló gondokkal küzdhet közlekedés területén egész Európa. Az állandó változás a közlekedés területén is érvényes, ideje van a képzéseket megújítani, a meg-újítást pedig támogatni. Támogatni a szállítmányozók, a flottát üzemeltetők, és az autósisko-lák ez irányú törekvéseit. Pl.: tréningpályák építésével.)
1. Hatalmi játszmák nincsenek, ha vannak a hatalmi törekvések az egészséges versenyszellemen belül maradnak.
2. A vezetők vezetőség koordinál, szervez, fontos a szinergia, hangsúly az infor-mációk, ismeretek napra készségén van. Konfliktus kezeletlenül nem marad.
Viszony a változáshoz, a stabilitáshoz.
1. A stabilitás, mint a kezdeti állapot megismétlése nem cél. A stabilitás mint egy magasabb szinten létrejött harmónia, egyensúly, az igen, az cél! A hamis har-mónia, elfojtott indulatokkal, nem cél. Az uniformizálás nem cél.
2. Ellenben, cél a gyors alkalmazkodás a változáshoz, s maga a változás. Akadá-lyai viszont ennek is vannak. Ha a változást a képleténél fogjuk meg: Változás akkor jön létre, ha: az
A változásnak megvan a reménye.
A változás továbbra is cél.
Befejezés. Következtetések: